20 juli 2008

Förmiddagsslappa

Ok det tog G två försök. Sen var han klar. Jag har hållit på i åtminstone fyra-fem månader och har fortfarande inte lyckats. Nu har jag ju nåt på gång och gjorde en bra insats igår, men har fortfarande inget klart. Och jag vill vill vill vill!! Men som alla säger, bara fortsätt så löser det sig. Problemet är väl att tiden snart är slut. Och att jag är så mentalt klar att jag inte kan motivera mig längre. Mycket frustrerande.
Planeringen ligger och flyter - fortfarande. Trippen med G är nu avblåst... Jättetråkigt, men å andra sidan blir min tillvaro lite lättare att planera. Om jag bara kan få börja med det snart. Vill gärna veta. Vill vill vill!

Igår var bra. Aslappnat. Ny fantastisk kontakt. Stora fina dressyrdjur som fick mig att längta tillbaka. Och inse att man alltid kan börja om. För tiden går. Snart är sommaren slut. Dags att börja om. Här. Och drömjobbet finns faktiskt, inte så långt bort...

Under tiden pågår en resa som jag inte är med på men som stör min sömn. Chansen finns att saker kommer fram som inte har sett dagens ljus än och som jag kanske borde ha berättat för länge sen. Men hur berättar man det? Jag har inte kunnat. Nåja, ingen av oss är guds bästa barn. Utom pastorn.

Nie sover fortfarande. Planerna för dagen är relativt diffusa och jag har fortfarande lite dåligt samvete för igår. Ingen är så bra på det som G. Men det var det enda beslutet jag kunde ta. At that particular time... Nie och jag måste börja träna på att ta hand om oss. Det gick bra igår. Nu är det segt.
Ska nog övningsköra idag.

Inga kommentarer: