10 juni 2008

Vaxning

Jag har haft egen bil sen 2002 och kört bil i stort sett varje dag sen dess. Nuförtiden kör jag minst fem mil om dagen, oftast mer. Tidigare hade jag en tendens att irritera mig på folk i trafiken och sitta o gasta åt dem i bilen. Det hjälpte aldrig, men eventuellt fick jag väl ut något av det själv kanske. Sånt har jag slutat med för länge sen. Jag har generellt slutat bli upprörd över saker, det känns mycket bättre när man är på gott humör. Men det finns fortfarande en sak som irriterar mig i trafiken. Tittköer! Det känns så sjukt onödigt att sitta still och rulla bara för att man vill titta på vad som har hänt på andra sidan vägen. Igår lyckades jag pricka in tre olyckor på väg från jobbet till stallet och från stallet och hem. Då hjälpte det ju liksom inte att jag kom iväg från jobbet i tid för en gångs skull, allt tog ju ändå så lång tid att jag kom hem samma tid som vanligt.
Sluta titta!

Det blev för övrigt kvällsdopp igår också - så skönt! Sen blev det vaxning av G, som vill vara lite snaggad inför finbesök söderifrån. Blev väldigt bra, men jag glömde tyvärr ta före- och efter-bilder. Gick inte som för Hen i höstas, när hela projektet slutade med sårskorpor på ryggen.

Ikväll är det fotboll visst. Jag kan inte säga att jag orkar bry mig så mycket om fotbolls-EM faktiskt. Jag har tyckt tidigare att själva mästerskapen är kul och engagerat mig en del, men i år känns det bara helt ointressant. Ska kolla ikväll ändå. Om jag inte väljer att jobba över. Känner jag mig själv rätt kommer jag med största sannolikhet välja att hänga med pojkarna på Avenyn framför att sitta själv på jobbet hela kvällen. Även om jag inte är så intresserad.

And now I see
from a handful of names and a thousand faces
One light
burning
firecly

Inga kommentarer: