09 juni 2008

Sommarbete

Nu vet jag precis hur jag ska ha det på mitt 30-årskalas. Fast jag får nog se till att flytta min födelsedag om det ska gå. Eller åtminstone kalaset. C svingade en grym fest i lördags! Sjukt att Facebook kan vara till så mycket nytta - hade jag inte hittat C (eller Hen) där hade jag inte haft den helg jag just har haft. Och den har varit helt exceptionell (stavar man det så??). Nummer ett - nytt folk! Bästa sortens nytt folk. Och lite gammalt - jätte-jättegammalt folk! Och såklart mina vanliga bästa folk. Och så lite Donsö-grill på det. Strålande väder - fast nu får jag snart lite panik på att det aldrig regnar. Det dammade i hagen igår när vi släppte sommarhästarna, första gången på 13 hästägarår som jag har sett det. Gräset kommer inte räcka länge, nästa vecka kommer fler hästar.




Förändringar på gång - tysken kom och skrev kontrakt igår. Hans tajming kunde eventuellt varit bättre. En Hen i högform, G på sitt allra mest sarkstiska humör och hela extrafamiljen på besök gjorde väl situationen något överväldigande. Tyckte själv att jag var väldigt lugn och sansad, men även i det läget kan det ju låta en del. Hoppas vi inte skrämde bort honom, men han verkade ta allt med fattning.
Ett par frågor dök upp under kvällen igår. Vem var det som envisades med att tina kakorna upp och ner? Varför städades köket FÖRE matlagningen började? Vad är hotpants?

"Pratar du norska alltså? Sluta med det, jag gillar inte norska."
"Det enda du inte gör hos oss är knullar och tvättar. Konstigt med tanke på att det finns fem penisar och en tvättmaskin."
Tur att jag har G att avsluta mina helger med.

Inga kommentarer: