06 juni 2008

Ett år i Sverige

Vaknar till ytterligare en fantastisk morgon, denna gång på Donsö. Vilket gör livet lite lättare, för här är det bara att gå ut. Direkt. På verandan. Jag gillar veranda. För hemma har jag inte ens en balkong. Fast å andra sidan är jag ju aldrig hemma så vad skulle jag ha balkongen till? I lägenheten som Gud glömde (Gud i det här fallet är en städerska tror jag) är det nu så ungkarlslya det kan bli. Om jag röjer lite kanske man kan få dit en eller annan hemmamatch... Kan det vara värt eventuellt.

Den här helgen är det mycket som skall hinnas med. Idag drar det igång med pastorn som firar ett år i Sverige. Precis idag, på självaste nationaldagen. Det blir bikini i parken hela dan. För ett år sedan sov han ensam på flygplatsen i Dublin. Idag kommer hela Vasaparken myllra av hans vänner.
Pojkarna sover fortfarande. Jag ska gå och göra frukost till dem nu. Sen ska vi fira ettårsjubileum.
Det är sjukt varmt.

Inga kommentarer: