26 maj 2008

Handle with care

Jag blir kallad för förortsbarn ibland. Ja, jag gillar bling och ja, jag gillar eyeliner och ja, jag hänger saker i vindrutan på min bil. Men i Liverpool är jag inte ens i närheten av att vara förortsbarn. Hade inte med mig plattången på resan, mest för att det tar sjukt lång tid att plattånga mitt hår och jag inte ville spendera semestern framför spegeln. Redan första kvällen insåg jag att det var fel val modemässigt. Jag övredriver inte om jag säger att 90% av alla tjejer som gick ut i måndags i Liverpool hade plattat håret. Hälften av dessa hade kläder som täckte uppskattningsvis 15% av kroppen och smink som täckte ytterligare 15%. Kulturchock.
Eventuellt var det också ganska länge sen jag var på ett ställe med mycket studenter. Underhållningen bestod av tävlingar med teman som "fejka bästa orgasmen", "hämta en bh ur publiken" (ja, jag drog mitt strå till stacken) och "skicka en klunk vatten från mun till mun utan att spilla". Underhållning på hög nivå med andra ord, och pastorn och jag hade en intressant kväll. Som fortsatte med billiga goda drinkar. För de är helt bra på billiga drinkar i England. Trevliga taxichaufförer har de också, även om det är lite svårt att förstå vad de säger. Och så kör de på fel sida vägen hela tiden.

Det farliga, ogästvänliga Liverpool såg jag inte till alls. Mina intryck är mer fotboll, öl, mat, dialekt och en helt fantastisk gatupoet som verkligen lyfte hela resan ytterligare att snäpp för mig. På ett fåtal stödord provided by pastorn fick han ihop detta på bara en minut eller två:


Suzie

Well if you looked like SUZIE -

you'd like to bear all -

she who holds the reigns

A passion - Simpson tames -
or is it Henning -

horse or man
choose any she can.
As a Swedish babe -

heaven made -
often "out to lunch"
being one of the crazy bunch!!
She whose worthy of page 3 -
oh! to be footloose + fairy free -
least we say 34 D
certainly a handfull
So be ware, handle with care
SUZIE



Underligt också hur man lever från helg till helg. Varje måndag ser man tillbaka på helgen och gör en bedömning, precis som att resten av veckan inte spelade någon roll. Min helg har i alla fall varit bra, om än oplanerad. Fredagen spenderades på Lounge ihop med alla. Och då menar jag alla - ur min nya klan. Hela kollektivet INKLUSIVE doktorn och massor med folk från sidorna. Mycket roligt även om tequila-race återigen visade sig vara inte min grej. Har också hunnit med Simpson, go-cart, Kvibergs marknad, bio, Eurovision och inte minst ett nytt besök på operan. Denna gång var det Sweeney Todd som gällde och det var riktigt bra, förutom min lilla besvikelse att Johnny Depp inte var med... Kan dock inte rekommendera Indiana Jones även om jag gärna hade velat. Den bjöd på precis det den skulle antar jag, ännu en Indiana Jones. Problemet är bara att de andra filmerna kom för typ 15-20 år sen och konceptet har tydligen inte lyckats utvecklas en centimeter. Synd.

Nästa helg bli rolig. Hela juni är fullt. Puff.

Förresten - människor som lånar Kotten och sen lämnar tillbaka henne i det skick jag fick henne igår kan lugnt räkna med att låna henne igen. Handle with care gäller nämligen inte bara mig.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Gott att du är tillbaka, jag har saknat att läsa dina inlägg istället för att jobba... :o)

Therese sa...

Ja vart var Johnny Depp:)