14 maj 2008

Ide

Lite på gång igen. Idet. Inte alls som för ett år sen, men minst lika nödvändigt. Kan jag bara hålla i ett tag o sen ta mig igenom semestern ser det lovande ut för hösten. Med Hen på avstånd på veckorna är det lättare, sjukt nog, även om vi inte alls leker varje dag i vanliga fall. Verkligen inte. Men det är bara enklare att skärpa sig lite. Skumt. Så har jag iofs alltid funkat. Kunde tex aldrig städa om inte jag var ensam hemma tidigare. Nu städar jag ju inte alls, men det är en annan sak. Jag bor ju ungkarlslya nu.

I mitt huvud har jag ägnat mig åt att försöka summera det gångna året. Jag kan egentligen dela upp det i två delar; våren och större delen av sommaren spenderades i koma/ide med mycket tid för mig själv. Sen kom Vegasresan, som för mig var en spark i baken och strax ef
ter hemkomsten hittade jag min nya familj. Sen dess har tillvaron varit mer eller mindre kaotisk hela tiden, och helt fantastiskt rolig. Nu när ett år har gått känner jag mig tyvärr inte helt pigg igen. Fysiskt alltså. Det har varit mycket mat, mycket alkohol och alldeles för lite träning och lugn.
På årsdagen spenderade jag morgonen i ett vandrarhemskök i Budapest med Hen, ätande chipsomelett och drickande vin. Det säger väl allt. Så det passar bra om jag
kan hitta tillbaka till mitt ide ett tag. Bara ett litet tag. Och det måste ju inte vara som i våras. Man kan ju göra som igår, hänga med G och kolla film. Utan att sabba.


1 kommentar:

Lotta sa...

Erhm.... hurra? Eller bara... pass?