06 maj 2008

Fix

Mycket fix nu. Fixa möbler till lägenheten i storstan, fixa saker inför betet, fixa med bilen, fixa med telefonen... Full hysteri på jobbet också, som vanligt. Jag börjar misstänka att det är det som är att vara vuxen; att mängden fix ökar. Och att man verkligen fixar (och inte bara skiter i det, vilket ju är det man egentligen vill).
Igår var bra. Jag fick inte fixat så mycket förutom att boka hovslagaren till idag, men jag tog både stallet och åttan, vilket var ganska längesen. Idag blir det samma sak, har redan bokat upp åttan med T. Det är bra att boka upp saker innan med någon annan, då måste man göra det. Annars är det ju risk för att man fastnar i nåt annat, som krocket i Vasaparken. Jag är ju helt lättdistraherad, det vet vi ju alla.

Hoppade och dansade i bilen på väg till jobbet idag igen. Vissa mornar är man bara på helt gott humör. Det bästa är att det sprider sig, idag var det förvisso (nya favvo-ordet) ingen som filmade mig, men man får mycket skratt och vinkningar. Tyvärr blev jag också helt sen, det verkar hänga ihop på något sätt. Om jag inte tvingar mig upp vid fem utan kravlar ur sängen vid sju är oddsen mycket bättre på att jag är på gott humör på väg till jobbet.

Nåväl, möte hela förmiddagen. Etiketter hela eftermiddagen. Sen ska jag väl fixa lite med flugskydd och fästingmedel. Och fixa lite med möbler. Och fixa lite hemma. Jag är ju ändå relativt vuxen.

Inga kommentarer: