08 maj 2008

Finvatten


Jag skulle aldrig få för mig att köpa en flaska vatten för 50 spänn. Spelar ingen roll att den är i glas, ser ut som en vinflaska och hur snygg som helst. Det är fortfarande vatten. Med bubblor. Däremot skulle jag få för mig att köpa en flaska Gula Änkan ute på krogen. Kostade bara 600 spänn. Och var mycket roligare än vatten. Igår använde vi 50-kronorsvattnet till att släcka engångsgrillen.

Det var inte helt enkelt att hitta grillmat för en person. Alla förpackningar innehåll fyra, fem kotletter eller andra köttbitar. Och det äter jag knappt på en vecka. Fram för mer singelmat. Jag vill inte ha ett halv kilo ost eller 600 gram smör. Eller ens en liter mjölk - fast nu har jag faktiskt hittat 3 dl-förpackningar och det är jag nöjd med. Inte för att jag köper mjölk i alla fall, orkar ju inte göra te när jag är själv. Men det är bra att det finns OM jag skulle behöva mjölk till något. Matlagningen i det edbergska hemmet ligger på ett absolut minimum. Knäckebröd, senapssill och makrill i tomatsås är det som gäller. Vid enstaka tillfällen har det gått ner en påse micropop till middag i brist på annan föda. Hen brukar skryta med att han kan göra omelett på vad som helst, allt som finns i en kyl. Men det är väldigt svårt att göra omelett med bara rårörda lingon, ketchup, senap, cider och vin. Jo, nu finns det ju finvatten också förresten. Då kanske det funkar.


Pastorn för övrigt - naturbegåvning. Bara att beundra. Som G sa igår - skulle man morfa pastorn o G skulle hela det kvinnliga släktet ligga risigt till. Mina goa.

Inga kommentarer: