05 maj 2008

Budapest

Jag har varit ute och rest en del. Inte jättemycket, och framförallt har jag aldrig BOTT någon annanstans. Men jag vet att när man kommer hem från en resa med någon annan är man lite trött, kanske matt och inte helt sugen på att umgås MER. Men efter oavbrutet babblande i fem dagar fanns det visst fortfarande mer att säga och även resten av helgen spenderades med Hen. Man kan kalla det för många saker, oftast får jag höra svans, och senast även "stand in". Spelar inte så stor roll egentligen vad det kallas eller vad det är, huvudsaken är att det är roligt. Och det är det. Typ jämt.
Det är inte så himla längesen jag var i Budapest senast. Det var i mars förra året och då regnade det oavbrutet i fyra dagar. Den här gången får vädret mer än godkänt, men framförallt får aktiviteterna högsta betyg. Fyra badhus på fyra dagar och däremellan kolossala mängder ungersk korv, billig champagne och god mat. Första maj i stadsparken med marknad och karuseller, strålande sol i parkerna på Margaretaön och slappa tv-kvällar. Och så bastu, bad, sol, ångbastu... Vi tjuvåkte på spårvagnen hela veckan och spelade in oss själva när vi andades helium. Hyfsat tramsigt. Väldigt svårslaget. Och då är det ändå i konkurrens med en sjukt lyxig vistelse på Mallis för några veckor sen. Vacker stad och trevligt folk. Och billig champagne.

Det där med fågelskit på bilen. Min bil står under bar himmel. Och när jag säger bar himmel så menar jag exakt det. Min lilla ruta har inte ens en lyktstolpe i närheten. Jag har lite svårt att förstå hur HELA bilen (ok att den inte är så stor) kan bli helt sprutlackerad. Lämnade ifrån mig bilen i tisdags morse med förhoppningen att någon skulle orka tvätta bort skiten, men när jag fick tillbaka den i lördags var skiten inte bara kvar, den hade förökat sig. Med någon sorts gigantisk strutsskit. Eventuellt albatross. Grönt. Fattar ingenting. Det var så illa att jag blev utskrattad av några killar i en bil på motorvägen. Det blev i alla fall stortvätt av kotten i söndags, i en trädgård i Falkenberg. Nu är den så fin så fin.

Igår skulle jag kolla på när någon stackars tjej fick veta att hennes kille ville att hon skulle ha silikonbröst, tyckte att hans polares tjej var snyggare än hon och att killen hade varit otrogen. Sanningen .... nånting nånting på Femman. Men jag somnade halv nio igår och missade alltihop. Kanske lika bra förresten. Kvalitets-tv? Sådär tror jag. Men något att prata om på jobbet. Man frågar sig mest vad som får folk att ställa upp i ett sådant program när man vet innan vad det går ut på. Man kan ju knappast bli förvånad när frågorna kommer. Nåväl.

Två veckor till Liverpool. Jag bor i en kappsäck. Det blev ingen fotboll men det är ok ändå. Jag är helt spänd på att se pastorns hemstad. Och det är så roligt att prata om packning och vad man ska ha med sig för kläder när man inte ens har packat upp från sin förra resa än! Mer resa!!!

Deklarera på nätet. Det är grejen för övrigt.

Tjohej

Inga kommentarer: