27 maj 2008

Blandad fotboll

Igår var jag på fotbollsmatch. Det var Sverige som spelade mot Slovenien på Ullevi. Solsken och massor med glada människor, 21.118 på Ullevi, för att vara exakt. Fick helt otippat en gratisbiljett av Johan, vilket gjorde hela kvällen så mycket bättre. Inte för att det var gratis (även om gratis alltid är gott) utan för att det dels var längesen jag träffade Johan och dels för att saker blir så mycket roligare om man inte förväntar sig dem. Jag hade planerat för en kväll i soffan efter att ha tillbringat tolv timmar på jobbet igår, men det blev ju så mycket roligare än så. Hoppas bara inte Tomas blev helt ledsen. Jag ÄR inte helt intresserad av fotboll, men jag ÄR intresserad av att umgås och jag gillar ovanliga utflykter. Och för mig är fotboll på Ullevi en ovanlig utflykt. Tack Konsum!

Kvällen avslutades med G and friends, för även G har börjat kräva svansande med omedelbar verkan. Mycket roligt! Att umgås med G ledde som vanligt till ytterligare en na
tt i kollektiv - den fjärde i rad, och jag fick ta vagnen hem i morse för att hämta Kotten. Avenyn i sol halv sju på morgonen är ganska mysigt.



Så några blandade observationer från den senaste tiden.
Mountain Dew är extremt sött, nästan för sött till och med för mig.
Det går inte att fälla sätena i ett Ryanair-flygplan.
Bishops Arms serverar ingen cider.
Glömmer man bort en påse räkor i kylen för länge börjar det lukta.
Det är roligare att åka go-cart än att åka till jobbet.
Det är inte populärt när man svarar i telefon mitt under en musikal.


Imorgon fyller Simpson 20. Då blir det tårta i stallet för dem som är sugna.

1 kommentar:

Therese sa...

Jag kommer! Vilken tid?