22 april 2008

Städa...

Lugn, lugn... Jag blir väldigt sällan arg. Irriterad däremot, det händer då och då. Någon gång i veckan sådär börjar det bubbla lite. Just nu till exempel. Det är en sak att det ringer när man sitter mitt i något annat. Eller att det ramlar in ett mail. Det är ok, den som ringer eller mailar ser ju inte vad jag håller på med just nu. Men att ha någon stående bakom ryggen och titta på vad jag håller på med, medan jag har någon annan i luren och ropar till en tredje, det blir lite för mycket ibland. Eventuellt kan vi ta din HELT OVIKTIGA fråga om en liten stund, när jag inte har fyra andra saker att göra samtidigt. Puff.
Jag måste verkligen städa mitt kontor. Kan knappt komma in här längre, får hoppa över kartonger med provflaskor, etiketter, demos, färgband... Skrivbordsytan har jag inte sett på flera månader. Dessutom verkar mitt kontor fungera som avlastningsplats för alla andra. Varför står det en brevlåda på mitt golv??
Ska bara skicka utbildningsinfo till ett par ställen, prata flaskor med Elmo, beställa etikettämnen och korrekturläsa lite produktblad. Sen ska jag städa, jag lovar.

Inga kommentarer: