20 april 2008

SOL

Vi svenskar är helt bra på vår. När väl solen kommer kravlar vi snabbt upp ur våra små grottor och från under våra små stenar och titta rupp mot himmeln och ler. Gött. Tio meter bort ligger G och solar med ett glas vitt. Jag har druckit både vitt och rosé, därav denna om möjligt underliga stavning av vissa ord. Befinner mig på Donsö, och i min privata sfär. Här får jag gå klädd som jag vill, äta och dricka vad jag vill, och se ut hur som helst. Hit kommer bara människor (skitsvårt att stava till det när man är full) som kan acceptera det, och som jag kan släppa in hit. Inte alla, med andra ord. Men G är här nu, och Pet igår.
G sa för mycket igår. Blev tvungen att berätta saker för mamma som hon egentligen inte skulle veta- riktigt än. Men som de flesta omkring mig redan vet. Och nej, det är inte att jag är gay. Fast det är sjukt kul att folk har trott det. Jag är väl medveten om att det jag skriver här emellanåt är lite kryptiskt. Det är liksom tanken. Det mamma fick veta igår handlade om Simpson och vad jag och Christine pratat om. Jobbiga grejer som jag inte ville skulle sabba hela morsans sommar men som nu kommer ligga som ett mörkt moln över henne precis som det gör över mig. Men det är ok, nånstans visste vi alla om det innerst inne. Det är bara lite jobbigt att sätta ord på det. Simpson är gammal och han har varit trasig länge. Och jag vill inte att hans sista dagar spenderas inne i boxen o ett mörkt och kallt stall i december eller januari. Jag vill att han har sin sista tid ute på sommaren, fet och glad och med en massa kompisar runtomkring. Därför tog vi det beslutet.

Byta däck, ja. Det ska man göra så här års. Jag hoppas att det är gjort åt mig nu efter att bilen varit utlånad några dagar, men det verkar som att jag får göra det själv ikväll. Med tanke på alkoholkonsumtionen under dagen kan jag tänka mig att jag tittar på och med glada tillrop hejar på medan däcken blir bytta åt mig. Alternativt kan jag tänka mig att blanda en drink åt däcksbytaren eller KANSKE fixa nåt att äta. Byta däck är helt uteslutet efter en flaska rosé och obestämd mängd vitt.

Tillbaka ut på altanen och till madrassen i solen.

Tjing

Inga kommentarer: