11 april 2008

Mallorca

Min vita april, som ju höll i sig ganska exakt 16 timmar, har nu blivit den exakta motsatsen. Att åka till Mallis med Mix Megapol och ytterligare 70 tjejer (tanter/kvinnor) har gjort att jag nu är totalt marinerad. Och det är fredag idag...
Mina pojkar som vanligt fantastiska, det finns nog inget bättre än att vara efterlängtad. Omgiven av småbarnsmammor som pratar hockeyträningar, läxläsning och minibussar blev jag glad att mina barn är mellan 21 och 32 och klarar sig helt själva när jag är borta. Även om de har lite tråkigare. Och att de kommer och hämtar mig på centralen och har lagat lyxmiddag lagom till ankomst.
Ok, om resan då...
Överträffade alla förväntningar tio gånger om. Vet inte egentligen vad jag hade för förväntningar, visste ju nästan ingenting innan jag åkte. Vi blev bjudna på ALLT, fick en massa presenter, åt, drack, festade, solade, tränade och shoppade. Träffade nya människor, det gillar ju jag som bekant. Några kommer jag fortsätta hålla kontakten med, de flesta inte. Det är kanske lite hårt att säga så, men det är ju samma sak varje gång man varit på kurs eller läger. Ja, vi ska träffas igen och vara vänner för evigt! Men det fungerar inte så. Utöver den här fantastiska resan har man absolut ingenting gemensamt med de flesta deltagarna och det dör ut relativt snabbt. Förutom undertecknad hittade jag ytterligare två singlar av 75 deltagare, och jag hörde trots min 30-årskris till den yngre tredjedelen av deltagarna. Jag TROR att vi kan ha varit mellan 5 och 10 som inte har barn.
Nåväl, resan var underbar. Jag tyckte själv att jag höll mig ganska laid back och inte tog speciellt mycket plats men vissa kommentarer under sista kvällen tyder väl på att jag ändå tagit min beskärda del av uppmärksamhet. Svårt att undvika kanske. Så länge man får positiva kommentarer är det dock helt ok. Och Martin Stenmark. Vilken stjärna.

Ny telefon idag. Äntligen. Hur söt som helst, Ericsson givetvis. Och LILA! SÖT!!

Sjukt att det är fredag. Känns verkligen som måndag. Jag är svimfärdigt trött efter en vecka med i snitt fyra timmars sömn per natt. Nästan lite jobbigt att det är fredag så att man ska leka hela helgen igen. Precis som om någon tvingar mig ha ha ha ska nog sluta gnälla.

La la la

Inga kommentarer: