17 april 2008

Lunch och Svensktoppen

Lyckliga jag som fick åka till Mallis en vecka. Och därmed helt glömma bort att jag skulle till Danmark och ha möte med resten av företaget. Ett möte som jag både förbereder och håller i. Så söndagen spenderades på kontoret. Skönt. Sedan två dagar i Danmark som avslutades med att jag åkte hem och verkligen dipade. Det är inte ofta jag hamnar där. Stirrande i taket, helt matt. Trött. Trött på att vara glad. Trött på att roa folk. Trött på att stå i centrum. Tur jag har lille Pet. Och en telefon. I ärlighetens namn kunde det varit någon annan ur Fab 5, eller någon annan underbar människa, det finns gott om sådana i min omgivning, men Pet var först ut. Bra son.
Pet kan vara bra på andra saker också. Som att snacka för mycket. Vilket i sin tur kan leda till intressanta luncher. Och vem tackar nej till att slippa lunchträna?

"Svensktoppen är ett musikprogram....i Sveriges Radio P4. Du har nu blivit utvald att ingå i den jury som röstar fram de mest populära låtarna. Under fyra veckor har du en unik möjlighet att påverka listans utformning genom att vara med i omröstningen. Ung som gammal...."
Shit, hur gammal är man nu? Ska JAG vara med och rösta om SVENSKTOPPEN!! Sjukt. Men självklart kommer jag vara med. Efter den första chocken över min uppenbart höga ålder har jag insett att det ju bara en ära att få delta i denna institution i den svenska medievärlden. Undrar hur länge jag kan intala mig själv att jag inte är pensionsfärdig...

Liverpool är en stad man kan åka till. Och det ska jag göra. Snart. Med pastorn. Det ska bli hur kul som helst! Har vi bara lite lite tur kan det till och med bli en fotbollsresa. Och det kan eventuellt slå det mesta.
Råkade visst bara klämma in en resa till Budapest först. Lite på snedden sådär, bara halkade in. Det är därför det kan passa bra med en vit helg. Det lär inte bli många vita dagar i maj.
Deklarationen gick bra, löneförhandlingen får godkänt... Eventuellt kommer jag ha råd med allt som är planerat.

Tjohej

Inga kommentarer: