02 april 2008

Curry med alla

Jättegott med indisk mat. Pet är hemma, och brun och med rakat huvud. Men ser inte alls ut som ett ägg som han själv tycker. Mer somrig. Och lite äldre kanske. Det blev en ovanlig tillställning igår, Doc kom hem!! Helt roligt, jag har inte sett honom sen min egen återkomst från Aruba, och den är ju tragiskt långt tillbaka i tiden. Jättemysigt blev det i alla fall med alla på plats.
Och även om jag är en patetisk liten svans var det roligt med uteserveringspremiär. Gick ju jättebra med vit april... Var det 1/4 igår?

Nu har överstehönset också blandat sig i leken om Snoos vara eller inte vara i vilken stad det nu kan bli. Eventuellt kommer stora bössan fram och jag kan få ett riktigt ansvarsområde. Vet inte vad det skulle innebära dock, det kan ju ändå inte betyda att jag skulle ha någon sorts skyldighet att stanna kvar i evigheter? Klart att man inte tackar nej till mer ansvar, egen budget och bättre betalt. Men jag kan ju inte lämna några garantier. Livegen går bort.

Bulan börjar bli lila. En AD som låter som hovslagarn. En hovslagare som är lika trött som jag på den förbannade hovbölden. Tur jag har en sån ängel till häst. Och medryttare! Mallis på söndag då. Tvättid? Sola? Packa? Dags att träffa Sonny igen och se hur mycket han har växt. Måste fixa möbler till en hel lägenhet också. Mind Branding på Liseberg med G och Pet. Stracciatella-yogurt. En syster som mår dåligt och en syster som tjatar.

Jag hörde något om en grupp människor i Ryssland som stängt in sig i en grotta. Nån typ av sekt. Det underliga är att sektledaren är på utsidan. Det är väl bara att acceptera att det finns människor till allt.
Jag SKA sluta svansa. Jag ska bara hitta ersättare för allt det roliga svansandet medför.

Inga kommentarer: