18 mars 2008

Nya saker

Helgen innehöll en massa oerhört bra saker. Förutom bra väder och en härlig road trip - åtminstone en väg - var det en hel hög nya grejer. Jag gillar nya grejer! Ny mat, nya smycken, nya människor! Helt roligt!
Åt lammstek och mintsås igår för första gången. Mint i mat liksom, vad är det för fel på engelsmännen? Inte så mycket som jag trodde faktiskt. Det var supergott och förhoppningsvis var det inte sista gången jag åt det. Pastorn var också nöjd och han om någon borde ju veta hur det ska smaka.
Har fortfarande inte riktigt vant mig vid den nya pricken i näsan. Den är så himlans söt, men kittlas lite och jag ser den hela tiden när jag tittar ner. Men om Nie klarar att ha en ring ska jag väl klara att ha en liten prick!
Möten med nya människor också. I Stockholm - roliga, glada, flummiga, festande kompisar till Nie. Såna som orkar vara uppe till halv sju på morgonen och snacka skit, precis som mina människor här hemma. I Norrköping - varma, kloka människor med tusen historier från förr, och en värld som jag inte mött innan. Blev världens bästa vägkrog helt enkelt!

Men så finns det ju såklart gamla grejer också. En gammal hovböld som bara vägrar att försvinna. Gamla surdegar på jobbet som skall göras. En gammal telefon som man bara vill elda upp. Och en gammal häst som börjar bli riktigt skruttig.
Men allt gammalt är ju inte dåligt! Jag har ju (i sammanhanget) gamla vänner som växer och bara blir bättre och bättre. Och även om jag ibland känner mig lite gammal (tack Zander) så kan jag ju inte tycka att jag är så dålig heller. Då hade jag nog inte haft de underbara vännerna jag har :)

Inga kommentarer: