04 mars 2008

Langare Edberg

Det är bra att utnyttja sina kontakter. Jag är ganska bra på det tycker jag själv, och jag uppmuntrar andra att dra nytta av vad jag kan erbjuda. Nu har jag skaffat mig en ny funktion; langare av städmaterial. Låter inte så spännande, jag vet, men om man låtsas att man egentligen inte får lov att "låna" saker från lagret och sedan smyger ut till bilen i bästa Rosa Pantern-stil blir det mycket roligare. Jag har även tillhandahållit musik den här veckan; podden har visat sig innehålla guldklimpar även för andra. På listan återfinns även t-shirtar, även de utsmugglade i bilen under mystiska omständigheter.

Mina oerhört intressanta planer för kvällen sabbades av ännu en hovböld - hoppas jag. Börjar bli någorlunda tröttsamt att ha en häst på tre ben. För att inte tala om dyrt... Plus att man missar det man egentligen hade planerat. Inte helt nöjd. Rastlös också. Det är för långt till nästa resa. För långt till nästa roliga event. För rörigt på jobbet. För kallt. För många måsten. Tvätta, dammsuga, tvätta bilen, handla... Helt vardag. Behöver nytt!

Men det blir mer langande idag i alla fall, och kanske kyckling i folie. Så in the words of Monty Python:

You shall bring us a shrubbery.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kan rekomendera brevkniven