03 mars 2008

Kollektivhelg

Japp, måndag morgon. Fika på jobbet och genomgång av vad alla har gjort i helgen. För att ha haft en helg där jag egentligen inte har gjort någonting speciellt, insåg jag att den ändå kanske inte varit helt tom. Min helg har innehållit bland annat (ej i kronologisk ordning) Melodifestival, godis, hundkoppel, bananer, vin, speldag, frissan, promenad, fyra filmer, skräpmat, Rockbaren, klädpoker, Bishops, kasslerpasta, drinkar, nya jeans, hemska rökrum, kuddar, tårar, rosa äggröra och Modesty. Och icke att förglömma existensiella diskussioner om äpplen.

Vi såg Into the Wild. Jag hade redan en ganska klar bild av filmen efter att ha sett effekterna på Nie. Men den var helt fantastisk. Och jag fick gråta. Min önskan att gömma mig och bara vara själv gjorde sig definitivt påmind igen. Men det är lite svårt just nu att ducka. Det är ju så mycket och det är så många. Och det är så roligt.

Jag körde Star Wars och sköt äckliga insekter och spelade basket. Och åt godis och drack Mer. Och spelade Galoppbanan hur länge som helst. Undrar varför det är så roligt? Det kan ju knappast ha med den extremt vaga anknytningen till hästar att göra. Eller? Man rullar en boll liksom, har ju inget med hästar att göra. Men det är mitt favvo-spel, slår allt.

Det bästa med helgen var ändå söndagkvällen när jag anlände i Munkebäck efter ett par dagars frånvaro. Och inte krashade. Pet o Gun. Vilka hjältar.
Så måndag. Lite blondare, lite äldre, lite tröttare. Lite gladare.

Inga kommentarer: