07 mars 2008

Kattunge

Igår pratade jag lite med mitt gamla liv. Det är snart ett år sen, helt sjukt. Idag har vi totalt motsatta liv och på ett sätt känns det helt logiskt. Någonstans fanns det kanske hela tiden en vilja att ha det där livet som jag inte var redo för. Eller ville ha. Som jag fortfarande inte kan tänka mig, speciellt inte nu. Det är alldeles för roligt att göra tvärtom. Nu när jag har möjligheten har jag lärt mig att handla på impulser och infall. Och att inte alltid följa konventionerna. Fast spela spelet har jag alltid varit dålig på, det är mycket enklare att bara göra vad man känner för. Och roligare.

Träffade Sonny igen igår. Goaste goa gummibollen!! Leka med Sonny gör dock inte att jag blir sugen på att skaffa kattunge, däremot blir jag ju helt valpsjuk... Bäbismage, vassa tänder o den där valplukten. Valp passar dock väldigt dåligt ihop med vad jag just skrev om mitt impulsiva och underliga liv, så det får vänta. Tills det finns en gräsmatta och obegränsat med tid. Då minsann, Sune.

Idag är det etikett-dag. Etikett-dagar är av tradition rätt enformiga men man känner sig så härligt produktiv när man är klar. Ikväll blir det öa. Men först ett besök i hovbölds-landet. Som jag hoppas och tror börjar ljusna lite. Ser ganska bra ut i alla fall. Och det gör det även på huvudstads-fronten. iiiiii scary :)

Inga kommentarer: