26 februari 2008

Whiskyröst

Jag vet fortfarande inte om man stavar det whisky eller whiskey. Någonstans ringer det klocka om att det skulle ha att göra med w-dryckens ursprungsland, men jag orkar inte riktigt bry mig mycket nog för att kolla upp det. I vilket fall låter jag som att jag satt i mig kopiösa mängder av detta de senaste dagarna. Vilket jag givetvis inte har, whisky är inte gott. Men det visade sig att man inte kan driva ut en förkylning med vin, oavsett mängd, så jag kanske måste lära mig att dricka lite whisky ändå vid tillfälle.

Förutom en underlig röst brottas jag även med ett dåligt samvete. Jag hade en diskussion häromdan om burdjur och om att de måste ha så tråkiga och meningslösa liv. Just nu är Simpson instängd dygnet runt i en bur på 2,5 gånger 2,5 meter och det gnager i mig att veta att han har så dödens tråkigt hela tiden. JAG vet ju att det är tidsbegränsat men det kan man ju inte kräva att han ska förstå. Hovbölder suger.

Att använda låtcitat är helt corny, jag tycker det är skitlöjligt egentligen. Men jag lyssnar ju väldigt mycket på musik och det är helt oundvikligt att fastna ibland. Så här kommer några visdomsord från fantastiska KT.

Say you to me
You’re a bird with an eye for anything shiny
Searching the land
For a hero of a man

You say I need
More than my fair share of attention
But I think you know
That just isn’t so

Underneath
I felt the fire of a burning question
Tearing me apart
Right from the very start

And now I see
That it don’t take a trick of the light to excite me
So strong, So long,
You’ll see

Hold on to what you’ve been given lately
Hold on to what you know you’ve got
Hold on to what you’ve been given lately
Hold on cos the world will turn if you’re ready or not

Utöver hovbölder och förkylning är det dop, skjutsa barn, långpromenader, bio och Liseberg som rör sig runt Edberg. Och fortfarande Headstrong. Får se när det går över.
Hur bred är en dvärg?

4 kommentarer:

32 cm sa...

lolZ att du skulle bli så emo att du börjar med låttexter.

G sa...

Whisky: stavning för gemenaman

Whiskey: stavning i Irland och USA

I am not an alcoholic, I am just very passionate about alcohol

G

Nina, redaktör AllEars sa...

En dvärg blir bredare än lång.


cwiurw - det är ordet jag var tvungen att skriva in för att få posta detta inlägg. Jag gillar det.

Nu fick jag ett till, bara för att jag skrev fel lösen.
oungghr
Låter som att någon välte en dvärg på mig.

Anonym sa...

Värdens segast blogg...skriv nått då