12 december 2007

Dagen efter

Idag är det kärlek. Och jag ska vara sentimental en liten stund.

Att jag har en fantastisk familj visste jag redan. Vi är många och nära och högljudda och glada, vi älskar att äta och dricka och vi är bra på att fira födelsedagar.
Jag visste också redan att jag har ett par riktigt nära vänner. Underbara, härliga människor som jag kommer ha med mig hela livet. Såna som jag träffade för länge sen och som jag har växt bredvid och ihop med, som vet allt om mig. Jag är så oerhört tacksam för att jag har såna vänner. I perioder är jag själv en ganska dålig vän; jag är dålig på att höra av mig och på att hitta på saker. Men av någon anledning står ni ut med mig och det är underbart.
Och så har jag nya vänner. Dem är det inte helt enkelt att hitta. För det första tar det ett tag innan man har känt av varandra och hittat "sin" umgängesform. Sen ska man verkligen gilla varandra för att orka upprätthålla sin nyfunna vänskap. Men ibland bara klickar det. Och jag har hittat nya vänner, flera stycken bara de sista månaderna. Vänner som ger mig värme och glädje.
Sen har jag de gamla bekanta som bara förblev bekanta. Men som jag nu återupptäckt och ser med vuxna ögon. Och hittat vänner!

Igår var en underbar dag. Tack. Kärlek!!
:)

1 kommentar:

Naijner aka Lillstrumpa sa...

Kärlek tillbaka, fastän jag inte var där utan i ståkkhålmia. Pussss!