14 december 2007

Blandade observationer

Idag har jag haft en sån där klassisk "flängdag". För att summera har jag hunnit storhandla, sola, Systemet (2 gånger), framkalla 1-timmes foton, köpa ramar, stallet, städa, vaccinera mig på drop in och DESSUTOM svänga förbi jobbet i all hast, lagom länge för att få årets julklapp (handdukar). Under en sån här dag hinner man göra en del observationer om sin lilla tillvaro.

- Folk är EXTREMT stressade just nu. Trafiken är sjuk.
- Folk som sitter och väntar på drop in för att få resevaccin är antingen rätt nöjda med tillvaron (som jag) eller HÖGLJUTT gnälliga (som män födda på 40-talet) på att det tar så lång tid. Finns inget mellanläge tydligen. Nästan så att jag blev på dåligt humör av att lyssna på först en 40-talistgubbe och sen en till när väl den första gnällspiken fick gå in.
- När man köper Xider, Martini, Baileys och vitt vin borde man automatiskt få visa leg, oavsett hur gammal man ser ut att vara. Det är dåligt för självförtroendet att inte få visa legget när man handlar som en tonåring.
- H&M på Backaplan har världens sunkigaste provrum.
- Som svensk är man just nu helt ovan att ta sig runt i dagsljus. Knappt jag märkte av min lilla bilgran idag.
- Saker tar alltid längre tid än man tror. Se punkt 1. Jag är obotlig tidsoptimist som trodde att jag skulle hinna till Ikea idag. Blir inget med det.
- Helt söta pojkar som jobbar på vårdcentralen.
- Diska är det TRÅKIGASTE som finns. Nu har jag gjort allt som jag överhuvudtaget kan göra för att skjuta upp eländet....
Bläääääää

Men imorgon är det fest! Kommer sjukt mycket folk, vet inte hur vi ska få plats...
:)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag fick visa leg igår när jag köpte en flaska rött vin:)
kram Therese